Od kiedy Górczewska będzie zamknięta? Rozpoczyna się budowa metra

Wygląda na to, że po miesiącu niepewności znana jest data zamknięcia ul. Górczewskiej. Od 25 listopada nie przejedziecie nią na Bemowo ani szybką linią E-2, ani własnym samochodem. Którędy można jednak przejechać? Podpowiadamy.

Wczoraj przy ulicy Górczewskiej pojawiły się wreszcie tablice informujące o zamknięciu jej na czas budowy metra – odcinka IID. Wcześniej zapowiadano zamknięcie w okolicach Święta Niepodległości, ale mieszkańcy zgłosili poważne zastrzeżenia dotyczące organizacji ruchu i termin ten przesunięto.
Podczas pierwszego etapu budowy metra Górczewska będzie zamknięta na odcinkach:

  • między al. Prymasa Tysiąclecia a ul. Płocką
  • między centrum Wola Park a ul. Elekcyjną (do Deotymy dojazd tylko autobusami).

Oprócz zmian w rozkładach jazdy i trasach autobusów, utrudnienia spotkają też tych, którzy mieszkają lub pracują przy ul. Górczewskiej 90, 92A, 104, 106, 116 i 118 od północnej strony jezdni. Aby dostać się do domów, będą musieli uzyskać specjalne przepustki – identyfikatory Metro Wola (MW). Przepustki otrzymają tylko właściciele i najemcy lokali mieszkalnych i garaży oraz osoby prowadzące działalność gospodarczą. Jeśli więc chcecie odwiedzić rodzinę w tej lokalizacji, zapomnijcie o dojeździe autem.

 

Jak dojechać na Bemowo w trakcie budowy metra?

 

  1. Od południa: Woli, Włochów – ulicami Połczyńską, Powstańców Śląskich, Lazurową i Nowolazurową.
  2. Od wschodu: Śródmieścia Północnego – ulicami Powązkowską i Maczka lub Obozową.
  3. Od zachodu i południowego zachodu: z innych części Warszawy i spoza Warszawy – trasą S8 lub przez Babice.

Nowymi trasami pojadą autobusy: 109, 121, 129, 136, 154, 155, 167, 171, 184, 190, 197 i 520.

Pocieszające jest, że pomiędzy centrum Wola Park a ul. Deotymy będą jednak jeździły autobusy, ale nie będą wjeżdżały z ul. Olbrachta i Ciołka. Linie, które kursowały z Nowego Bemowa i Jelonek zostaną przekierowane na ul. Elekcyjną, Kasprzaka i Prostą. Te, które jeździły w rejonie Redutowej i Olbrachta pojadą również Kasprzaka i Prostą.
Na Kasprzaka, Połczyńskiej i Wolskiej ruch będzie znacznie większy, więc autobusy mają kursować częściej, a Wolską pojedzie więcej tramwajów. W newralgicznych rejonach wytyczone zostaną również buspasy.

A oto zmiany w trasach i rozkładach autobusów i tramwajów, które jeżdżą na Bemowo:

23 – trasa bez zmian, będzie kursować częściej – co 4-8 min. w szczycie, 12 min. poza szczytem i 15 min. w weekendy

24 – trasa bez zmian, będzie kursować częściej – co 8 min. w szczycie, 12 min. poza szczytem i 15 min. w weekend

44 – nowa linia, będzie kursować w szczycie co 8 minut, trasa: Nowe Bemowo – Powstańców Śląskich – Radiowa – Dywizjonu 303 – Obozowa – Młynarska – al. „Solidarności” – Okopowa – Towarowa – pl. Zawiszy – Grójecka – Pl. Narutowicza

E-2 – nie będzie dojeżdżać na Bemowo, trasa Wilanów – Płocka-Szpital

E-5 – linia zlikwidowana (na rzecz 105)

105 – zwiększona częstotliwość: do ronda Daszyńskiego co 3-4 min. w szczycie, co 7-8 min. poza nim; na pełnej trasie co 10 min. w szczycie i co 15 min. poza nim; trasa Os. Górczewska – Górczewska – Lazurowa – Połczyńska – Wolska – Kasprzaka – Prosta – Towarowa – Grzybowska – Królewska – Krakowskie Przedmieście – Nowy Świat – Świętokrzyska – Kopernika – Tamka – Dobra – Lipowa – Browarna

109 – częstotliwość bez zmian; trasa: Os. Górczewska – Górczewska – Elekcyjna – Ordona – Kasprzaka – Prosta – al. Jana Pawła II – Dw. Centralny

121 – częstotliwość bez zmian; Gwiaździsta – Podleśna – Marymoncka – Przy Agorze – Sokratesa – Conrada – Powstańców Śląskich – Nowe Bemowo

129 – częstotliwość bez zmian;  PKP Ursus – Regulska – Sosnkowskiego – Kościuszki – Bohaterów Warszawy – Sławka – Dzieci Warszawy – Ryżowa – Bolesława Chrobrego – Popularna – Techników – Cegielniana – Sympatyczna – Wałowicka – Dźwigowa – Powstańców Śląskich – Strąkowa – Boznańskiej – Jana Olbrachta – Redutowa

154 – częstotliwość bez zmian; P+R Al. Krakowska – al. Krakowska – 17 Stycznia – Żwirki i Wigury – 1 Sierpnia – al. Krakowska – Grójecka – Bitwy Warszawskiej 1920 r. – Szczęśliwicka – Grzymały-Sokołowskiego – Al. Jerozolimskie – Trasa Prymasa Tysiąclecia – Kasprzaka – Ordona – Elekcyjna – Górczewska – Lazurowa – Kaliskiego – Stare Bemowo

167 – zmiana trasy, nie będzie dojeżdżać na Bemowo i Chomiczówkę, nowa trasa: Siekierki-Sanktuarium – Znana

171 –  co 7-8 min. w szczycie i co 10 min. poza nim, trasa: Nowe Bemowo – Powstańców Śląskich – Piastów Śląskich – Żołnierzy Wyklętych – Wrocławska – Radiowa – Powstańców Śląskich – Górczewska – Elekcyjna – Ordona – Kasprzaka – Prosta – Świętokrzyska – Plater – Al. Jerozolimskie – Bracka – pl. Trzech Krzyży – Książęca – Rozbrat – Górnośląska – Solec – Łazienkowska – Torwar

184 – nowa częstotliwość: co 10-12 min. w szczycie, co 15 poza nim i co 20 min. w weekendy, trasa: Młociny – Kasprowicza – al. Reymonta (powrót: Żeromskiego – Przybyszewskiego – Kasprowicza) – Powstańców Śląskich – Wrocławska – Radiowa – Dywizjonu 303 – Obozowa – Deotymy – Elekcyjna – Ordona – Kasprzaka – Trasa Prymasa Tysiąclecia – Aleje Jerozolimskie – Grzymały-Sokołowskiego – Szczęśliwicka – Szczęśliwice

190 – Os. Górczewska – Górczewska – Lazurowa – Człuchowska – Powstańców Śląskich – Górczewska – Elekcyjna – Ordona – Kasprzaka – Prosta – Towarowa – Okopowa – al. „Solidarności” – most Śląsko-Dąbrowski – al. „Solidarności” – Radzymińska – CH Marki (częstotliwość: co 7-8 min w szczycie i co 10 min poza nim)

197 – Gwiaździsta – Podleśna – Marymoncka – al. Zjednoczenia – Żeromskiego – Perzyńskiego – Rudnickiego – Obrońców Tobruku – Księcia Bolesława – Księcia Janusza – Obozowa – Ciołka – Brożka – Deotymy – Elekcyjna – Wolska – Połczyńska – Gierdziejewskiego – Warszawska – Keniga – Orląt Lwowskich – Ursus-Niedźwiadek (bez zmiany częstotliwości)

N42 – Dw. Centralny – Al. Jerozolimskie – Marszałkowska – pl. Bankowy – al. „Solidarności” – Wolska – Połczyńska – Lazurowa – Człuchowska – Powstańców Śląskich – Górczewska – Os. Górczewska (bez zmiany częstotliwości)

Budowa odcinka metra IID, czyli 3 stacji: Płocka, Młynów i Księcia Janusza, potrwa 38 miesięcy, czyli ponad 3 lata. Zmiany w organizacji ruchu będą jednak wprowadzane sukcesywnie, a poszczególne odcinki ulic, w tym Górczewskiej, miejmy nadzieję, że staną się przejezdne.