Plany ostatniego odcinka metra M2 nie odpowiadają realiom?

Wizualizacje ostatniego odcinka linii metra M2 budzą spore kontrowersje. Bemowiacy zwracają uwagę na to, że grafiki przedstawiające ostatnie stacje nie uwzględniają istniejącej już infrastruktury.

We wtorek 5 stycznia na fanpage’u Dzielnica Bemowo pojawił się post informujący o nowych planach ostatnich stacji metra lini M2. Załączone do niego wizualizacje niestety nie odpowiadają rzeczywistości.

Przesiadki przy stacjach metra Lazurowa i Karolin


Przy ostatniej stacji metra linii 2 na zachodzie Warszawy umiejscowione będą dwa węzły komunikacyjne oraz parkingi dla osób dojeżdżających spoza Warszawy. Przy stacji Lazurowa otwarta zostanie ponownie pętla tramwajowa i autobusowa – będzie można się tam przesiąść z linii podmiejskich do miejskich tramwajów i autobusów. Przy pętlach powstanie parking trzypoziomowy P+R na około 860 miejsc, przy skrzyżowaniu ulic Lazurowej i Górczewskiej. Znajdą się tu również miejsca dla 350 rowerów i stacje ładowania pojazdów elektrycznych.
Ostatnia stacja metra – Karolin – również znajdzie się tuż koło pętli autobusowych i czteropoziomowego parkingu na 950 miejsc. Również tu będzie można zostawić swój rower, przygotowano około 270 miejsc.

  • Okolice stacji metra Lazurowa
  • Wizualizacje trzech ostatnich stacji metra M2 Chrzanów, Lazurowa, Karolin

Bemowiacy wychwytują błędy w wizualizacjach


Zarówno parking przy Lazurowej, jak i ten na Karolinie, będą mogły zostać podniesione o kolejne piętra, w miarę, gdy zajdzie taka potrzeba.
Mieszkańcy zauważyli jednak, że plany nie oddają realistycznie widoku okolicy – tak jakby tworzący je architekci zupełnie pominęli już istniejące w okolicy obiekty, bloki mieszkalne i hipermarket (do niedawna Tesco). Kontrowersje wzbudza też fakt, że obiecane przedłużenie Człuchowskiej do ulicy Szeligowskiej także nie zostało uwzględnione. Czyżby miejscy włodarze wycofali się z wcześniejszej deklaracji?
Pomysł podnoszenia parkingów o kolejne kondygnacje także nie wzbudza zachwytu – przy urbanistycznym założeniu, że okoliczne bloki nie mają więcej niż trzy piętra, podwyższony parking zaburzałby krajobraz.
Administratorzy fanpage’a Dzielnica Bemowo nie odnieśli się niestety do tej pory do uwag mieszkańców.

Informacje o ostatnich trzech stacjach metra M2 wraz z wizualizacjami opublikowano na fanpage’u Dzielnica Bemowo.